söndag 1 augusti 2010



Hej i sommarvärmen.
Sista sommar månaden, som det går fort ,dagen redan 1 tim.45min.
kortare, men det har varit härligt och sommaren är ju kort !!!
Virknålen har inte sommarlov ..
Men det tycks min lilla lap top ha mellan varven.
Har varit i city i vår lilla garnbutik *Nystat*
Där fanns dessa underbara små nystan..
Tyvärr så glömde jag ta bild på dom,var ju hiad att få börja virka.
men Virkhörnan har bild på de söta nystan.
Vill ha ...vill ha...
Köpte på mig så det räckte till lite Engelsk Lakritskonfekt.
Men skulle vilja ha en korg med dessa små nystan till att bara glutta på.
Nu måste jag sätta fart på virknålen igen...
Ha de så bäst ses hörs vi igen ..
//Ingmarie

2 kommentarer:

m sa...

Det ser gott ut! Jag tror det var den affären jag var inne i förra veckan. En fin affär, med en trevlig expedit! Jag köpte alldeles för mycket! Bl a mohairgarn i härliga färger. Rea är farligt :-)

Anonym sa...

Sv: Ja, jag fick svar på vad det var för nåt. Så här svarade bla Soili: 'Det där ser ut som "prylar". En pryl använder man när man syr engelskt broderi.Man gör hål med prylen,sen syr man med knapphålsstygn runt hålet.Det gäller när man gör små hål,större hål i broderiet då klipper man försiktigt upp ett hål.'
Kul att man kan få hjälp med diverse frågor!