söndag 21 mars 2010

PÅSK på väg !




Oj vad glad jag blev när jag hitta mönster till en höna.
Och just det rätta mönster .
Jag tror jag virka såna hönor på 70 talet,
jag har letat och letat ...
på nätet hittar man allt man söker .
Här hitta jag mönster på hönorna
http://tygodamm.blogspot.com/2009_02_01_archive.html
Ett jättestort TACK för att hon dela med sig av sitt mönster !!!
Sen fick jag av en vän mönster på en kanin.
Var kul och virka den med .
Så nu gäller få fart på virknålen för nu
kommer säkert någon komma och vilja ha en höna eller kanin.
ica . se hade mönster på ägg-hattar .
Måste jag ju prova att virka såna med ..
Ha det bäst och hög tid att börja blåsa ur ägg till måling!!
vi hörs //Ingmarie

1 kommentar:

Pia sa...

Hönorna kommer jag ihåg fanns nästan överallt när jag var barn. Kul att dem igen, bra att veta var de finns ifall man får lusten att virka