måndag 22 november 2010

Tomteluvor
















Jag har tovat....
ja ja ... bara ett par tomteluvor .
Det var spänning så länge dom snurra runt i maskin
Men dom blev superfina ,Nu ska jag bara göra nåt roligt
med tomteluvorna , eller dom kan va såna där huvudfotingar .
Och äntligen så fick jag till den där sköldpaddan,
mönstret och jag kom inte överens ,
så jag virka som jag trodde
det blev väl rätt bra ..
Nu ska en kanin virkas
Det är beställningsjobb av mitt lilla
4½ åriga flick barnbarn!
Och ska bli till en paket i julkalendern.
Fönster inte blivit putsade idag pga. regn!
Men det är ju flera dagar kvar till 1:advent
När första ljuset brinner så julens dörr på glänt
Och alla människor glädjas att fira få advent .

Ha det bäst .. vi hörs !

4 kommentarer:

m sa...

Så produktiv du är! Det är så kul att få se alla dina fina saker! Tildorna är fantastiska och det andra är också så fint!

Linda sa...

Nämen vilken söt liten sköldpadda :0) Helt underbar! Du är duktig Ingmarie

Rachel sa...

Hej käre vän!
Har inte skrivd någon mail til dig tyvärr för jag har väldigt ont i min arm för tillfället så jag försöker vila den. Men jätte mysigt med mail från dig. Det har inte kommet något i posten ennu men det tar nog lite tid. Blir spännande i dag efter jobben.Tomteluvene och sjölpaddan var jätte fina :o)
Vi hör vännen, må så gott! Kram

Lisbet sa...

Jättefin sköldpadda och fina luvor! Du är så påhittig!

Vet du, låt fönstrena vara. Ingen märker om de är lite randiga i vintermörkret. Jag torkar lite grann damm på insidan :) Om jag får tid...

Ha en skön fredag!

kram