måndag 25 juli 2011

Virka ... virka .....



Nu är jag trött på regniga dagar...jag säger alltid att det är skönt med dagar då himmlen är mulen , man får liksom va inne med gott samvete och röja lite, baka en kaka till soliga dagar , men varför ska de bara va 13 + ute nu , lite kallt ,men värme är på gång såg jag i tidningen .
Och Norge ..vad ska man säga om en så fruktansvärd händelse ...
Ja, det är ofattbart hur en människa kan göra så grymma saker .
Stackars anhöriga så hemskt det måste va .

Virknålen har haft lite fart här ...
Ett par små skor , men jag fick inte rätt på storlek,fel garn och nål,tror jag .
Mönster hitta jag hos pysselkiisen.
Mumintrollet har med blivit virkat, den blev jag nöjd med .
Var jag hittat mönster minns jag inte för det var så längesen.
Nu ska vi åka till Tropikariet i Helsingborg med dotter och barnbarn(5år)
Den lilla lova hålla mig i handen för där va lösa apor sa hon .ja ifall jag var rädd för dom sa hon.
Ha det nu allra bäst så hörs vi när jag fått ihop nåt nytt handarbete
Börja dagen med ett leende.. och en bra frukost sen... sköter sig resten självt!

6 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Härliga små skor och en fin Mumin.

Kram Birgit

Lisbet sa...

Nu ska jag le så blir dagen riktigt fin :)

Håll hårt i handen! Det skulle jag också göra. Är livrädd för löst springande apor. Huujeedamej. Vilken tur att du har en hand att hålla i!!!

Nu ska jag leta fram en virknål, får bli paus med stickandet nu en stund.

Ha så bra!

kram

Hedvig sa...

Så söt Mumin blev! :)

Lisbet sa...

Hoppas du har det bra!!!
kram

m sa...

Nu var det länge sen vi fick se nåt fint du har gjort! Hur är det med dig? Det är säkert många fler än jag som saknar dig!

Lotta sa...

Som muminälskare tycker jag att trollet var jättegulligt! :-)