tisdag 13 december 2011




Ja.. i dag är det Luciadag ,har varit och sett lilla barnbarnet 5 år






som va tomte i Luciatåget . Dom är för söta dom små liven.






Som dom kan sjunga , ja det är härligt .






Tänk att man får chansen va med och titta och lyssna .






Min egen Lucia blev klar idag






Tyckte hon blev rätt så söt






Med virkad krona och ljus och






virkat ljus i handen.






Roligt att virka de små detaljerna ....






men inte lika roligt att montera dom.






Men men...klart blev och jag blev ganska så nöjd .






Nu längtar jag efter lite julstämning.






Tror inte man får det förrän det kommit lite snö .






Julklappar börjar jag få kontroll på .






Ha det bäst ... vi hörs !

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jättefin! Förstår inte hur du får ihop småpillet!

m sa...

Så fint! Hur bar du dig åt för att virka ljusen? Det ser väldigt pilligt ut. Jag gjorde mina av kartong och tops, men dina håller säkert mycket bättre till att leka med.