söndag 6 januari 2013

Ängel



Nu fick jag en ide .. kan man inte göra små änglar... så som man gör små tomtar av garn och ståltråd .
ja det blev väl inte så super på mina två första änglar , men ska väl kunna hitta rätt pärlstorlek att ha till händer och fötter .
Men så tänkte jag att min mor hade ju ett par handgjorda dockor som hon kalla för dansedockor . tror det var en faster till mor som gjort dom och denna faster var född på 1800 talets senare del. jag kan inte komma på hur dom var gjorda .
Men dom finns kvar i mors och pappas  hus ännu , har fått lov att låna dom , åh vad det ska bli spännande se om jag minns dom rätt .
Så visst gjordes de små figurer förr i tiden med ..
 Väder kunde ju va lite bättre , regningt tråkigt och ruggigt , man blir så trött och tradi när väder är så .... jag vill ha sol . massor av sol ..
 Nu återgår jag till det virkade hjärtat jag höll på med .
 Ha de bäst ..... vi hörs !
 Men va nu då ???? De funka inte lägga in nån bild här . Fler som det hänt för ? eller bara jag som inte kunde ??
* Man bör aldrig skämmas
för man haft fel....för det
 betyder ju att man är
klokare i dag ... än i går *

2 kommentarer:

Lotta sa...

Har också bildproblem men fick tipset att byta till chrome som vebbläsare istället för den vanliga explorer. Ska se om det funkar bättre. Hoppas bilden funkar för dig, är nyfiken på änglarna.

Anelma handarbetar sa...

Byt till Google Chrome, det fick jag göra och efter det så har det fungerat.

Kram