lördag 8 juni 2013

sommar fjärilar

Ja ... det där att handarbeta blir lite mindre om sommaren, men det är ljuvligt att *handarbeta* i jorden och  alla fina blommor som är nu , synd bara att blommningstiden är så kort , ja , det gäller ju ta vara på den ljusa härliga tid .
  Göken den väcker oss tidigt om morgonen och det gör Näktergalen med,  det är härligt att sitta ute i  morgonsolen med kaffemuggen och bara njuta , tänker varje morgon att det är nog det här som är det där *GULDKANT*

 ja ja ... ett par virkade fjärilar har det blivit  och Skrållan har fått nya byxor , tröja och mössa , glömde ta bild på de innan mitt lilla  *monster* var och hämta det ..

 Fjärilarna är virkade efter en järil jag fått , men fick tips om att mönster fanns på den här bloggen
http://meststickat.blogspot.se/
och dom såg fina ut , skall prova på dom  med ..
Varit på bröllop idag ... det blev ju ett härligt prinsses bröllop, och jag såg bara en enda dam i hatt . Fina klänningar var det ju .. Brudens klänning var ju som en saga ..
Ha det bäst ... och njut av det härliga som är nu ...

Den första vallmon jag sett i år
visst är det härligt !!!

3 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Söta små fjärilar!

Vallmon är fin.

Kram Birgit

Evas Pyssel sa...

Så jättesöta fjärilar. De kan man faktiskt ha till allt möjligt så dekorativa som de är.
Ha det fint !!
Kram Eva

Unknown sa...

Men ÅHH vad roligt att du varit inne och hälsat på mig och mina fjärilar!!:) Dina är också så himla sööööta! Fantastiskt med sådant handarbete nu när sommaren stundar:) Ha en fantastisk sommar!