måndag 17 mars 2014

ugglor

 Gokväll !
 Oj så längesen jag visa upp vad jag sysslar med , ja det har varit ganska så stilla på handarbetet , haft liten svacka igen ... Men ... Ugglor har jag fått till nåra stycken ,
 ska visa två som hänger i husets hiss , Än så länge har dom fått hänga kvar där ! Ugglor är virkade efter mönster från http://fruppp.blogspot.se/
Nu måste man snart börja virka lite kycklingar och ägg ,  kanske ska man kolla vad som finns i garnlådan ... eller ge sig till Netto där fanns ju virkgarn för 16 kr /50gram
 va lagom pris... kan man tycka . Bilderna är min verk från förra året , minns ej var jag hitta mönster .. Kan va hos * sten i stugan *
 Så hade vi så härligt vårväder förra veckan .. maken klippte gräset och fick satt lite potatis i växthuset ... i dag sådde jag gurkfrö , frö som jag tog från gurkan förra året .. undras om de kan funka , har aldrig provat förr ..... spännande !
Ha de bäst ... nu ska jag kolla runt lite hos er bloggare ..

*Det sägs att våren är kärlekens tid ...
Vad är de för fel på resten av året *


7 kommentarer:

Gunnel sa...

Jättegulligt påskpynt. Man hittar många bra mönster på nätet och kul idéer också. Det gäller att sätta igång snart med påskpysslandet, och det ska bli kul.

Gunillasljusglimtar sa...

Åh såå gulligt du fixar o trixar med! Ja jag har tappat sticklusten just nu...inte så konstigt kanske! Ha det gott ♥ Gunilla

Lisbet sa...

Härliga ugglor och fina påskpynt.
Ha det så bra.
kram

Black Iris sa...

Vilket härligt påskpynt du gjort och ugglorna likaså.. Jag håller på med lite påskpyssel också just nu men har inget att visa ännu..

Kram Maidi

valvontakamera sa...

Those stuff was really cute one ,in fact i never been have a thing like that specially when i was kid.Right now i am working in a CCTV business and when i install a cctv i mostly seen some house that has it and it was always really cool.

Eva sa...

Jättesöta kycklingar och ugglor..
Å titta dina ugglor har vingar, mina är vingfria bara för enkelhetens skull./ Ha det gott

Anonym sa...

Du e så jäkla kreativ,jättefina saker du gjort!!Gunzan