lördag 8 november 2014

 Men ojsan.......... så längesen jag varit här ...
Det är inte alltid som det går som man vill.
Jag har inte kommit igång med att pyssla riktigt .
Och snart är det jul .... ska jag hinna med nån tomte tro ?
 Hitta en så super söt ängel .. den ville jag virka .. men jag var nog inte redo för de för jag klara inte av   ... men söt var den , och mönster har jag sparat .
 Jag virka en liten sol som ska va till liten bäbis , den va lätt och roligt att göra , gillar virka de där spiralerna ...
 Så var jag på Loppis ... där var en duk som ropa på mig ...... 100 rutor ca 10x10 cm... för många år sen virka jag själv den rutan , den var poppis på 60 talet , jag tror en ruta tog 1,5 timmar att virka ,så  min duk har tagit 150 timmar att virka .... Jag fick betala 10 kr för duken ... när jag gick hem så fundera jag .... skulle jag bli glad eller skulle jag bli lessen , ju mer jag tänker på duken ..ja mer kär blir jag i den , jag ska vårda den ömt , och va riktigt rädd om den , undras om kvinnan som virkat denna otroliga duk finns ... tänkt att få tala om att jag tagit hand om hennes duk !
 Nu måste jag in på era bloggar och kolla vad ni haft för er ..
 Ha det bäst ni alla .......


1 kommentar:

Soili sa...

Vilken fin skatt du hittade.Duken är underbar. Tyvärr så uppskattas inte alltid handarbeten. Skönt att det finns människor som du som skänker goda tankar till den som gjort arbetet. Jag brukar tänka precis som du när jag ser något fin tex på en loppis.Skulle vilja köpa allt sådant vackert...men det kan man ju inte...men en och annan skatt har jag räddat ♥