tisdag 16 december 2014

 Nu går de undan ......
..... julen kommer närmare  och närmare ....Stress stress..... och så denna envisa förkylning och hosta som vill va kvar hos mig , jag tycker det är jobbigt ...men men .. inte va gnällig för lite hosta ...
Har bakat Lusse bullar och snart ska jag göra struvor , gjorde jag för första gången förra året , och de blev lyckat ....
Jag har pysslat lite med garn och virknål . .... änglar och tomtar .. nåra små och nåra lite mindre , roliga att virka .. och inte kommer jag ihåg var jag hitta mönster , men jag har ändrat om ganska mycket på dom , och tomten hade jag inget mönster till .... Så nu är jag på jakt efter nåt nytt att virka , kanske ska börja på ägg och kycklingar ... nä ... får först kolla när påsken kommer ..
 Måste ju berätta om min älva jag gjort . första gången jag gjort i ull, oj oj va skör liten älva det blev , men roligt var det ..
 God Jul  till er alla och va riktigt rädda om er och va snäll mot tomten ...
 Ha de bäst ...



3 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Såå fina verk du gör!! Ja denna hostan,den är över på mig men gubben skräller som jag vet inte vad! Här är lugnt med stressen,jobbar mycket i jul så vi åker till barn o barnbarn på julafton,sen kommer nån familj efteråt:) Ta det lugnt nu då Ingmarie! Kram Gunilla

Lisbet sa...

Gulliga små varelser! Härligt!
Ha en fin fjärde advent!
kram

Black Iris sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt pysselår..

Kram Maidi