måndag 12 april 2010

Mössa och bil




Så har då en virkad bil blivit klar .
Fast jag tycker inte den blev så där fin som förra jag gjorde ,
men jag använde tunnare garn och virknål då . Var jag fått mönster ifrån ?
Ja ... vilken sida var det jag gjorde på besök .
Slarvigt av mig att inte notera det .

Och en mössa blev också klar idag .
Det är mönster från en tidning (Allers)
Tyckte den blev cool och med den stora röda knappen på sidan !
Hoppas bara min lilla tjej(barnbarn) gillar den med .
Och nu ut och leta nya projket att stick/virka ,
känns som om jag måste ha nåt på G...
Fast nu börjar ju utelivet och man kanske inte hinner så mycke
handarbete..
I morgon ska jag så blommor och fortsätta rensa torra grenar i sommarstugan
Där är fullt upp nu med allt , vi klippte gräset för första gången i dag
för denna säsongen .
Ha det bäst .. vi hörs ! //Ingmarie

1 kommentar:

Gun sa...

Hej INgmarie!Väldigt fin mössa den blir hon säkert glad för.Jag virkar oxå för fullt , men det är som du säger utelivet börjar ju nu.Men man kan ju sitta ute i solen och handarbeta oxå.