onsdag 9 februari 2011

Orkidè + snödroppe



Jag var ut och snurra rundor bland bloggar
Det är ju inte klokt så mycke fint det det finns att virka
Det senaste jag såg var en ORKIDÈ
Och det måste jag ju bara prova
För den såg väldig fin ut
Hitta den hos fiffel och tråd som sen hänvisa till
pysselkiisen
Dit rusa och jag och där hittar man ju mönster med
Ner i garnlådan och leta upp garn,
Hitta DMC Hermina 100 garn virknål Boye nr. 6 och nr 10
Till bladen använde jag annat grönt garn, utan etikett.
Sen ändra jag lite här och där och så blev min ....
ORKIDÈ.... visst blev den fin !
Pyssekiisen hade virkad kruka och luft-rötter
jag har min som en snittblomma ..
Och ett tack till pysselkisen
www.pysselkiisen.blogspot.com
Hon ville jag skulle länka till henns blogg
men se ... det klarar ju inte jag .
Men tror man hittar dit ändå och det är en blogg värd att glo i ..
Och så tack till fiffel och tråd som gav mig tipset ..
Ha det bäst ... vi hörs !
Så tänkte jag på att man kan ju virka även en snödroppe.
Men ops ...... säkert finns de nån som virkat snödroppar .

8 kommentarer:

Lotta sa...

Du är helt otrolig!!! Jättefin!

Koneko sa...

Såååå otroligt vacker! Tack för att du visade mig den :D

Fiff sa...

Kul att du kunde få lite inspiration av min blomma! Den blev ju fin :-)

m sa...

Som en verklig!

(PS Du har fått mail från mig)

Hedvig sa...

Den är jättefin! :)

Anelma handarbetar sa...

Jättefin!

Kram Birgit

Pia sa...

Din orkidé är jättefin och bra som snittblomma. Kul att kunna ställa fram när som. =O)

Tångsnällans blogg sa...

Helt otroligt fin! Snödroppen också!