måndag 3 december 2012

mera tomtar

 Nu kommer det fler tomtar ..
 Tomtar finns hos er alla , den ena finare än den andra ..
Jag sitter och kollar runt på era bloggar ,
Bra för då får händer och axlar vila .
 Men jag har fått till en virkad tomte
Ska va som nyckelring ,så den är inte så stor .
Vikad efter mönster från 70 talet .

Nästa tomte är en pysseltomte .
Jätterolig att greja med .
Tunn ståltråd , små pärlor och ull garn,
Filt tyg till luva .. vips så blir det en liten tomte .
Kul att sända med i ett brev .
 Ja... för det händer ibland att jag skrivet ett brev .
 För det är så roligt att få ...

 Ha det bäst ...

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag ska snart göra mina piprensartomtar. Men även om de är små är de inte riktigt så pilliga som dina. :-)

Anelma handarbetar sa...

Söta små tomtar!
Skönt att vila axlarna lite.

Kram Birgit