söndag 8 december 2013

Lycko troll...

Oj vad dagarna rusar på och man har så mycket man vill hinna med ....men jag har lite svårt få det att stämma ..är inte riktigt helt Ok ännu .. men det tar sig , glad att jag har mitt handarbetade , för det funkar bra nu .. ja ja rätt så bra !!!

Lilla barnbarn (flicka 7år)kom en dag med sina troll och sa dom har inga kläder .
Det måste ju fixas , stora troll är 7.5 cm och lilla troll är 2,2 cm.. tror dom kallades för Lycko Troll , min dotter 46 år lekte med dessa troll och mitt stora barnbarn 24 år lekte med samma troll , allt kommer igen lite då och då och det är ju roligt ... lite nostalgi blir det ju då ....

 Och i alla bloggar  är det virka greja till jul , såg på ett ställe dom här vanliga hjärtan man virka  i rött ,här var i vitt och det var så fint .. hängde flera på rad i ett band , det var så snyggt ,, vill ha de till nästa projekt .. men ...... min snäckskalsjal måste bli klar ... snart mycket snart är den klar  *glad*

Ha det bäst .. vi hörs .....



*Gör saker för lusten och glädjen skull *

4 kommentarer:

Gunnel sa...

De där lyckotrollen minns jag väl. Och så många kläder jag har sytt och virkat till dem när,mina flickor var små. Det är roligt att de fortfarande är populära.

Evas Pyssel sa...

Så gulliga kläder de små trollen har fått. Jag vill minnas att jag hade ett sådant troll för länge sedan. den satt på en penna.
Ha en fin vecka. Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Oj oj, dessa troll, jag virkade kläder till mina troll när jag var ung, Tror att dom ligger kvar i någon av mina kartonger.

Kram Birgit

Black Iris sa...

Ja, de där trollen kommer man ihåg.. Det måste ha varit väldans pilligt att virka kläder till den minsta men fint blev det..

Kram Maidi