måndag 3 mars 2014

Väst till liten tös

Ja... så var då västen med klar, och jag blev väl ganska så nöjd , det blev lite strul då jag skulle få ihop mormorsrutor , hitta ett snyggt sätt, men se de fick jag inte kläm på , så börja jag sy ihop dom , det blev inte snyggt , fick fundera lite ...... så hitta  jag på ...
1 fm. om lm.. virka 4 lm  och omigen , det blev  de bästa och så fick de bli .. och en massa trådar att fästa , tur jag hade fäst dom på rutorna, virkad knapp tycker jag blir fin....
Nu ska bara lilla fröken med ge sitt godkännande , hon har fått göra en provning så hon har ju sett den.... spännande , tror jag kör iväg efter jag lagt in de här ....

Sen är ju frågan ska jag våga köra själv , har varit på bassängträning med sjukgymnast , fick en yrsel attack fick ta tag i kanten , men dom går fort över , ja jäkla olycka den 10 juli, det har varit tufft och är  tufft ännu , men de ska väl ge med sig ...
 Så har jag virkat ett par ugglor med , bild får komma sen för kameran strula , men dom är så roligt att virka dessa ugglor och söta blir dom ....

 Men nu måste man väl virka ett par ägg med , vi går ju mot påsken , fast den kommer ju sent detta året , men det gör inget så är det kanske varmt och skönt ute .. och vi kan rulla ägg ute ..
 Ha det bäst .....




6 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Jättefin liten väst av mormorsrutor.

Kram Birgit

Gunnel sa...

Så söt västen är! Jag blir lite sugen på att göra en likadan till mitt lilla barnbarn. Kram

Evas Pyssel sa...

Vilken jätteläcker väst. Tänk vad mycket fint man kan göra av mormorsrutor. Synd att du fortfarande har sviter efter olyckan.Hoppas det tonar ner efterhand.
Ha en fin vecka.
Kram Eva

Karin sa...

Å vilka härliga färger på dina rutor i västen, en riktig vårig pastellkaramell. HA det bra Karin

6-barns mamma sa...

Det blev en jättefin väst, gillar på rutorna, färgerna och den jättefina knäppningen!

Black Iris sa...

Hej på dig..
Vilken ljuvlig liten väst du gjort med jättefina milda färger.
Ha det så gott..

Kram Maidi