onsdag 28 november 2012

Mini tomtar

Men oj ... redan ...1 december på lördag .
Vart tog denna höst vägen ?
Jag som skulle hinna så mycket då de kom höst ,
Tyckte jag hade julklappar under kontroll
 men ... va inte så som jag trodde . men än är där tid kvar .

Har varit på lite olika julmarknader här runt om.
Det är så himla kul och alltid kan man sno nån idè med sig hem .

En julmarknad jag var på  var Rönnehäll , ja där fanns de trevliga utställare som gärna dela med sig av vad dom kunde ,
sånt gillar jag .. och då kunde ju även jag dela med  av nåt .. oj så roligt jag hade ...
Det är inte klokt så många kreativa människor det finns och så mycke fint som tillverkas ,
det var en tjej som virkar påsar , som dom var fina och säkert inte svåra att virka heller .
Det får bli nästa projekt ,,tror jag ..

Allt man gör nu måste ju handla om tomtar .. eller ? Får man göra annat hantverk vid denna tiden ?

 Jag har gjort mini tomtar att som örhänge , det är pillrigt pillrigt ....
 men roligt .. roligt .....
 Ha det bäst  ...... och ha en mysigt första advent .

*När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent*
    













4 kommentarer:

Lotta sa...

Oj, vilken söt liten minitomte! Jag är nöjd med att få till en cape med luva till en av barnens legogubbar. :-D

m sa...

Fantastiska! Det måste verkligen ha varit pilligt :-)

Soili sa...

Himmel o'pannkaka va gullig tomten är.Vilket pillergöra.

Karin sa...

Hej! Vilken lite en du har gjort, jättegullig. Ha en bra helg Karin