söndag 3 februari 2013

mössa, armmuddar & benmuddar

 Så fick jag fart på stickorna . oj oj vad de var roligt , sticka till min lilla  snart 7 åriga  (barnbarn).
Det blev mössa arm och ben muddar .. och hon blev så glad och tyckte att jag var världens bästa mormor .
 Och de suger man ju åt sig så klart .
 Det var riktigt kul att sticka , men klart det var ju inga stora saker , så finns mer kvar av de lila och vita garnet  då tyckte hon jag kunde sticka till de tog slut och så fick de bli en överraskning på vad det blev .
Ja ...dom är så roliga och påhittiga dom där 7 åringarna , så vad ska jag hitta på , inte halsduk ... för de är tråkigt och långt och verkar inte kul att sticka
Leta  bland mina mönster igår efter virkade vantar , vet jag skrivit ut , men hitta inte , hade gått snabbare leta på nätet , så det blir väl så idag ..Så kan de kanske bli ett par vantar , eller ..... ska man våga sig på att sticka vantar ? Ja .. nu får jag fundera om jag reder ut det ....
 Nu får ni ha de  bäst .... vi hörs syns ....

*Mycket handlar om beslutsamhet*

Inga kommentarer: