torsdag 12 december 2013

Lucia i morgon

... ja tänk redan Lucia .. tiden bara rusar på , den ena dan efter den andra .
Vi har som vanligt tjuvstartat lite med brunkål och skinka vi brukar det till Lucia .
Kom just på att jag i år inte gör brunkålen själv ... tror det blir lite för mycket för mig.. är ju inte helt OK ännu .... det tar tid , verkar de som ... ja ja .. det är bara att gilla läget , ska inte gnälla , jag kan ju hålla på med mitt handarbete, små stunder flera gånger  om dagen ...

Leta runt i lådor idag efter min Lucia brosch , hitta den lite tilltufsad , men den duger ha på sig i morgon , den har några år på sig min lilla Lucia ...

Så på ett ställe så fint virkad armband , oj tänkte jag .. *vill göra*.... men inte hitta jag dit igen , att jag inte lär mig att spara i favoriter då jag ser nåt fint , men jag gjorde som jag trodde och det blev väl så där ...

Fick för mig jag skulle göra en julros med , hade fel sort tyg här hemma , det var hårt lite svårt att jobba med ... och inte finns här nån tygaffär i min närhet ... kanske ska kolla lite mer i mina gömmor ... så det blev bara en jul ros brosch ..

Ha det bäst och glöm inte att njuta av de som kallas .. nu !

Gårdagen är historia
Morgondagen ett mysterium
Dagen idag ... är en gåva
Det är därför det kallas för ... nuet


1 kommentar:

Gunnel sa...

Jag tycker din Luciabrosch är jättesöt. Kul att se annat än änglar, tomtar och granar. Kram