fredag 6 mars 2015

Våren är på G

... ja just de våren är på G På min radio sa dom idag att vi på söndag skulle ha stor sol och det kunde bli mer än 11+ grader .. nja... ska man tro på det , vädergudarana kan va ganska opålitliga , men en dag denna veckan satt vi ute i kolle och fika och kokte det första kaffet  där , ja där fick vi lite mys ,men det blev kallt fort ... Grannen hade hört lärkan , så våren är visst på G, det kommer bli så härligt , efter denna tråkiga vinter som regnat bort , snö har inte kommit , ja inte nåt som det är lönt prata om, skulle ju bli vargavinter sa dom ...

På handabets sidan har det inte hänt så mycket , jag har liksom inte kommit igång med något , men nu blev jag sugen på att virka en höna , såg en bild , men hitta inget mönster , försökte mig på ett hitte på mönster , hej hopp , ja då blev de en anka , ja ja ... men det finns kanske påsk ankor ? eller ? Ja den får bli som blev när den inte blev som den skulle , ska virka ett par kycklingar som min påsk anka kan mysa med ...

Letade upp mitt mönster på virkat påsk ägg , ja för dom blev ju lite roliga , med blommor och lite pynt på   , men jag gjorde först nåra små ägg . det går fort att virka , ja så kom jag då lite igång med att virka  , efter min virkade anka ....
 Nu måste jag ut och kolla på all bloggar jag brukar ha koll på , där har väl hänt en massa kan jag tänka ..
Ha det nu så bra det går och så hoppas vi på våren , tänk så mycket mysigt den bär med sig ..
Va rädd om er bara ..... // Ingmarie
Måste ju ta med bilden jag tog igår i parken , kolla så fina krokus ... man blir liksom glad !!!



1 kommentar:

Black Iris sa...

Vilken söt liten kyckling.. Idag är det verkligen ingen vårkänning här hos mig. Det spöregnar och är så grått. Det får bli virkning och ljudbok hela dagen .

Kram Maidi