söndag 23 november 2014

Som dagarna rusar på ..
......nästa söndag  ska fönster va putsade och stakar och stjärnor ska fram och lite tomtar med som ska komma fram ur gömmorna ... ja vi får väl se hur de blir med de .... för en otäck förkylning med lika otäck hosta och feber ... ja det bara landa här ......men idag har jag varit uppe lite och fått lite havsluft.

Pysslat lite har jag gjort mellan hostatacker ...... det blidde en ängel till med lite bättre armar . och såna där bokmärke som änglar .... sen vill mitt lilla barnbarn ha en sån där fin prinsesskrona , hon fick syn på de i en av mina tidningar , det är ju en brudkrona , men hon fick för sig de var en prinsesskrona och det går ju bra de med , så den kommer hon i paket i adventskalendern, hoppas hon blir glad för den nu som hon blev då hon såg den ....

Många har redan bakat julbaket ... här bakas inte så mycket , lussebullar ska de bli så fort jag orka .struvor gjorde jag för första gången förra julen , det va rätt roligt och dom blir ju så goda .

Måste ju berätta om min hjälmkasse och cykel sadeltäcke jag gjort ... jag använder ju alltid hjälm numera .. så kom man till stan och var gör jag av hjälmen , ja inte kan låta den ligga kvar i cykelkorgen ... då kom jag på att sy en kasse till hjälm .. funka jättebra nästa gång  jag var ute och cykla , så det har blivit till att göra en till och då ett sadeltäcke med som ska va till julklapp... såg på en blogg superfina korgar sydda av tyg , kan jag med göra för jag fick tyg över , då kan jag passa på göra en till servetter med .... ja när orken kommer igen , vilket jag hoppas är snart , bara jag inte smittat ner de övriga i familjen ....
Ha det bäst ... och njut nu av tiden som kommer ...


2 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

En jättefin ängel o krona. Smart med kasse till hjälmen o sadelskyddet.

Krya på dig.

Kram Birgit

Lotta sa...

Så söta änglar! Hoppas hosta och snuva går över snabbt! Krya på dig!!!