torsdag 30 december 2010

Katt och Tilda






Fick en bok i julklapp av mitt barnbarn.
*25 små gulliga djur amigurumidjur*
En katt har jag prov virkad och den blev väl rätt så söt , men nästa bli nog bättre , hoppas jag , jag har lite svårt med att få till det där redia ansiktsutrycket,
En ny Tilda har jag med gjort *Tilda med katt*
Kjolen är sydd av en bit gardin jag köpt på loppis .
Blommor och fjärilar , men syns nog inte så bra på bilden .
Nu är där bara lite kvar på år 2010
Och en väntan med spänning vad är 2011
kan ha med sig till oss .
Vi får göra det bästa av det .
Snö har vi kvar här och kallt är det .
Men så skönt att känna att det är vinter .
Var ute och gick längs havet i går
7 minus och blå himmel och sol
hur skönt kan det bli !!!
Ett
GOTT NYTT ÅR
till alla som kikar in här
Och ....... Ha det bäst

11 kommentarer:

tilda sa...

Oj så söt katt! Och fin Tilda!!!

Rachel sa...

Å vilken super söt katt och Tildan var jätte fin. Du är så duktig!
Jag har sytt en liten katt som jag har beställning på och den bli klar i morgon så då kommer det bild på den.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR min käre pyssel vän!

4U2 sa...

Vill redan nu passa på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Lotta sa...

Men vad kär jag blev!!! En så söt ängel och med vår lille kisse...
Är tösen och kissen till salu är jag jätteintresserad!

Gott Nytt År från oss här uppe!
Jerker hälsar och tackar för det fina kortet. :-)

mary-ann sa...

jättesöt liten kisse och fin tilda :))
önskar deg och dina ett riktigt gott nytt år :))

Anonym sa...

Så söta de blev tillsammans, Tilda och katten. Gott nytt år!

Lisbet sa...

Vilken ljuuuvlig liten kissemisse och en hääärlig Tilda! Jag vill också. Det måste bli ett nyårslöfte för mej. Att ta mej tid att ta itu med Tildorna, för det vill jag ju så gärna.

Jag önskar dej ett riktigt gott nytt år!!!

Käranån sa...

Jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Anelma handarbetar sa...

Åååå en så söt Tilda. Katten är också söt.
GOD FORTSÄTTNING!
Kram Birgit

Hedvig sa...

Älskar katten! :)

Lisbet sa...

Ha en skön Trettondagshelg!